قالب وردپرس درنا توس
خانه / بازی های توپی / معرفی بازی سوباسا موبایل (Captain Tsubasa: Dream Team) + لینک دانلود

معرفی بازی سوباسا موبایل (Captain Tsubasa: Dream Team) + لینک دانلود

به نام خدا – در این پست به بررسی بازی موبایل سوباسا ( Captain Tsubasa: Dream Team) پرداخته خواهد شد. با ما همراه باشید.

 

با وجود اینکه نزدیک به پانزده سال از پخش آخرین قسمت مجموعه کاپیتان سوباسا که در ایران با نام «فوتبالیست ها» شناخته می شود، می گذرد اما همچنان این انیمه بین نسل های مختلف طرفداران زیادی داشته و حالا کاپیتان سوباسا نه فقط اثری جریان ساز، بلکه به نمادی برای ژاپنی ها تبدیل شده است.

همین محبوبیت فراوان مجموعه و خاطراتی که خیلی ها با آن دارند هم باعث شد تا خبر بازگشت کاپیتان سوباسا به صنعت گیم بتواند خیلی ها را به وجد بیاورد. البته برخلاف انیمه یا مانگا، بازی هایی که با محوریت این شخصیت ساخته می شدند هیچوقت جزو بهترین ها نبودند و Captain Tsubasa: Dream Team نیز تغییری در اصل قضیه ایجاد نمی کند.

ولی ساخته KLab از آن لحاظ اثر ارزشمندی به حساب می آید که توانسته همان مکانیزم های گذشته را حالا با شکل و شمایلی متفاوت به اسمارت فون ها بیاورد. به گونه ای که اگر نسخه های قدیمی را تجربه کرده باشید و اکنون به تجربه Dream Team مشغول شوید، زیر بار نوستالژی بازی کمر خم کنید. حداقل ما که اینطوری بودیم.

بازی دارای سه حالت داستانی، لیگ و آنلاین است. بخش داستانی اتفاقات مانگا را پوشش داده و از کودکی سوباسا با او همراه خواهید شد.

همینکه KLab برخلاف خیلی از استودیوهای بازیسازی دیگر خاطرات خوب چند سال پیش را از بین نبرده و توانسته آن ها را زنده کند جای تقدیر دارد. از دیدگاه گیم پلی، Captain Tsubasa: Dream Team مشابه عناوین پیشین اما با تفاوت های کوچکی است. در واقع زمین مسابقات بازی به دو بخش تقسیم می شود.

در بخش ابتدایی، نمایی از نقشه زمین با بازیکن ها وجود داشته [عکس دوم مطلب] و حالا می توانید با کشیدن انگشت خود به جهتی که خواستید بازیکن را حرکت داده، شوت بزنید یا به بقیه فوتبالیست ها پاس بدهید. بخش دوم زمانی است که به بازیکن حریف می رسید، جایی که بزرگترین تفاوت سری کاپیتان سوباسا با دیگر عنوانی فوتبالی مشخص می شود.

در اینجا [عکس سوم مطلب] فوتبالیست ها نشان داده شده و بنابراین باید با انجام حرکت هایی آن ها را پشت سر بگذارید. می توانید دریبل شان کنید، پاس بدهید یا قدرت های ویژه خود استفاده کنید. اگر هم در نقش دفاع بودید و بازیکن حریف به سمت شما هجوم آورد این گزینه ها جای شان را به تکل یا سد معبر کردن تغییر می دهند.

نمایی از بخش نقشه بازی که در آن می توانید بازیکن ها را حرکت داده یا پاس دهید.

به عبارت دیگر گیم پلی Dream Team ترکیبی از سبک نوبتی و فوتبال معمولی است. یعنی هنگامی که در نقشه حضور دارید و کسی رو به روتان قرار نگرفته، می توانید بازیکن خود را آزادانه حرکت داده و با استراتژی های مختلف او را به سمت دروازه حریف برسانید.

اما همینکه فوتبالیست نزدیک به بازیکن رو به رویی شد، یک بخش دیگر به نمایش در آمده و به کمک انتخاب گزینه هایی که دارید باید سعی کنید به گل برسید. احتمالا با توجه به استانداردهای امروزی سبک ورزشی، المان های Dream Team را خسته کننده بخوانید.

ولی اصلا اینطوری نیست. بازی ریتم خیلی بالایی داشته و به خصوص در لول های بالاتر که بازیکن های جدیدتری می گیرید، هیجان هم به مسابقات اضافه می شود. فقط مشکل بزرگی که این قسمت دارد صفحات لودینگ هستند. بعضی لودینگ ها که بین انیمیشن ها وجود دارد باعث شده تا بازی گاهی اوقات از ریتم بیافتد.

در این قسمت با انتخاب یکی از حرکت باید بازیکن های رو به رو را پشت سر بگذارید. با کلیک روی Special Skills می توانید از قدرت ها استفاده کنید. البته فراموش نکنید هر بازیکن دارای نوار انرژی بوده و هر حرکت از انرژی او می کاهد.

بالاتر از «قدرت های ویژه» گفتیم، یکی از دلایل محبوبیت فراوان سری کاپیتان سوباسا همین المان بود که حالا به بهترین حالت ممکن شاهد حضورش در Dream Team هستیم. تمام قدرت هایی که در فوتبالیست ها دیده اید اینجا حضور دارند، از شوت ببر کاکرو بگیرید تا ضربه عقاب سوباسا و شیرجه های فراموش نشدنی واکاشیزوما.

در ادامه هم با جمع آوری کارت های بیشتر بازیکن ها می توانید فوتبالیست های جدیدتری از دنیای کاپیتان سوباسا آزاد کرده یا قدرت های متفاوتی را برای آن ها به دست بیاورید. برای این قسمت بازی به نوعی از عنوان موفق Fire Emblem Heroes الهام گرفته است.

با پیروزی در هر مسابقه داستانی، یک گوی رنگین کمانی دریافت می کنید. اگر تعداد گوی هایتان به رقم ۵ برسد می توانید به قسمت Transfer رفته و بسته به شانس تان بازیکن جدیدی به دست بیاورید. بازیکن ها نیز از لحاظ قدرت، با حروف مختلفی دسته بندی شده اند.

بعد دانلود فایل نصب که حدود ۵۰ مگابایت روی اندروید است، به درون بازی رفته و صبر کنید تا دیتا دانلود شود. با وجود اینکه بعضی کاربران از مشکل دانلود دیتا خبر می دهند، ولی حداقل در ایران این معضل وجود ندارد.

جدا از لودینگ های طولانی، یکی دیگر از مشکلات Dream Team به وابستگی بیش از اندازه به قدرت ها باز می گردد. توسعه دهنده در این قسمت به خوبی توانسته تنوع را حفظ کند و هر بازیکن هم قدرت های ویژه خاص خودش را دارد ولی نکته اینجاست که حضور آن ها، بیشتر از استراتژی های تان در زمین مسابقه مهم هستند.

ساده تر بگوییم، سازنده نتوانسته تعادلی بین این دو قسمت برقرار کند. بنابراین بیشترین تلاش خود را باید بیش از زمین مسابقه کرده و صرف پیشرفت بازیکن ها کنید. البته همینکه کدام بازیکن نقطه زمین را ارتقا دهید به خودی خود اهمیت دارد ولی کمبود استراتژی در زمین مسابقه، حتی نسبت به قسمت های پیشین، باعث شده تا جذابیت بازی کاهش یابد.

حرف هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که Captain Tsubasa: Dream Team به خاطر ذات نوستالژی، شخصیت های فراوان، قدرت های گوناگون هر کدام از آن ها و حالت های فراوان گیم پلی موفق شده یکی از سرگرم کننده ترین های امسال باشد. اما مشکلاتش مانع از این می شود که ساخته KLab به اثری ماندگار تبدیل گردد.

Captain Tsubasa: Dream Team
  • Captain Tsubasa: Dream Team
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: KLab
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۱۲۴۰ مگابایت

منبع: دیجیاتو

درباره ی omid

امید هستم مدیر سایت. برای فالو کردن من در اینستاگرام روی شکل کنار عکس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *