قالب وردپرس درنا توس
خانه / بازی های توپی / بازی فوتبال فیفا موبایل با ویژگی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اپدیت شد + نقد و بررسی و دانلود

بازی فوتبال فیفا موبایل با ویژگی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اپدیت شد + نقد و بررسی و دانلود

به نام خدا – در این پست از سایت اختصاصی بازی موبایل به اپدیت مهم بازی فیفا موبایل و بررسی ان پرداخته خواهد شد،با ما همراه باشید.

بعد از انتظارات فراوان و البته با چند ساعت تاخیر، بامداد امشب کمپانی «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) بالاخره بروزرسانی جام جهانی فیفا موبایل را منتشر کرد تا در کنار فیفا ۱۸ که حسابی روی کنسول‌ها سر و صدا به راه انداخته، حس و حال بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا را این بار به تلفن‌های همراه بیاورد.

از آخرین باری که فیفا موبایل را تجربه کردم (البته بازی در بروزرسانی ۲۰۱۸ به FIFA Soccer تغییر اسم داد) حدود یک سال و نیم می‌گذرد و همانطور که در بررسی نسخه اولیه گفتم، ساخته فوتبالی الکترونیک آرتز به خاطر حذف بعضی از بخش‌های محبوب سری فیفا نتوانست انتظاراتم را برآورده کند.

 

اما بعد از چند ساعت تجربه نسخه ۲۰۱۸ بازی، نظرم نسبت به گذشته عوض شد؛ در این مدت سازنده با بروزرسانی‌هایی عنوانش را جذاب‌تر کرده است. اشتباه نکنید، هنوز از آن مودهای مورد انتظار خبری نیست و همچنان امیدوارم الکترونیک آرتز تجدید نظری در سیاست‌هایش بکند. با این حال تمام تغییرات نشان می‌دهند که حداقل فیفا موبایل مسیر اصلی خود را توانسته پیدا کند.

تغییرات جدید فیفا موبایل چگونه هستند؟

فیفا موبایل

بدون در نظر گرفتن حالت جام جهانی، بازی هم اکنون سه مود VS Attack ،Events و Campaigns دارد. اگر فیفا موبایل را از ابتدا عرضه دنبال کرده باشید، احتمالا با Attack Mode آشنا هستید. در این قسمت تنها نقش بازیکن‌های حمله را داشتید و باید سعی می‌کردید طی سناریوهای مختلفی به حریف گل بزنید.

مثلا از پشت محوطه جریمه بازی را شروع می‌کردید، ضربه ایستگاهی می‌زدید و یا از وسط زمین به سمت دروازه رقیب هجوم ببرید. هر بازیکنی هم که در این سناریوها بیشتر گل می‌زد، برنده می‌شد. نکته اینجا بود مسابقات آنلاین Attack Mode همزمان نبودند و بنابراین اگر رقیب‌تان حضور نداشت، باید صبر می‌کردید تا او به بازی بیاید و بعد نتیجه مشخص شود.

VS Attack نسخه بهبود یافته همین بخش به حساب می‌آید. دیگر نه خبری از سناریوهای تکراری است و نه مجبورید صبر کنید تا بازیکن روبه‌رویی بازی کند. همه چیز همزمان رخ می‌دهد و در ۹۰ ثانیه هر تیمی که گل بیشتری بزند، برنده می‌شود. البته اینکه در چه موقعیت‌های از پیش تعیین شده‌ای قرار بگیرید به قدرت تیم‌تان نیز بستگی خواهد داشت.

فیفا موبایل ایران

با این وجود، در مسابقات بیشتر سناریوهای هر دو بازیکن مشابه یکدیگر هستند و به همین خاطر مهارت‌ها هم نقش مهمی روی پیروزی ایفا می‌کنند. اما بخش Campaigns ماجراجویی تیم شما در تمام جهان را به تصویر می‌کشد. با انتخاب هر کدام از گزینه‌ها به یک لیگ متفاوت می‌روید و آنجا در چند مرحله با تیم‌های گوناگونی مسابقه می‌دهید.

البته این مسابقات همیشه یک فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای کامل نیستند و گاهی اوقات یا باید حرکت‌های تمرینی کنید یا فقط در یک نیمه و با شرایط خاص (مثلا یک گل به نفع حریف) مسابقه دهید. فیفا موبایل تمام آنلاین است و الکترونیک آرتز حداقل می‌توانست این بخش را آفلاین کند.

این دو مود مختلف بازی، اما Events. همانگونه که از اسم این بخش مشخص است، در اینجا هر چند وقت یک بار رویدادهای گوناگونی با محدودیت زمانی قرار داده می‌شود و با پیروزی در آن‌ها می‌توان جوایز ارشمندی همانند قدرت‌های مختلف یا کارت‌های بقیه بازیکن‌‌ها را به دست آورد.

تیم ملی ایران در فیفا

صحبت از کار‌ت‌ها شد؛ مشابه گذشته در نسخه ۲۰۱۸ فیفا موبایل نیز بازیکن ابتدا با یک تیم ضعیف شروع می‌کند و در ادامه با گرفتن کارت‌های مختلف هم می‌تواند بازیکن‌های قدیمی را ارتقا دهد و هم بازیکن‌های قدرتمندی را به استخدام تیم خود در بیاورد. البته با سکه‌ها قابلیت خرید این بازیکن‌های جدید را هم خواهید داشت.

در اینکه فیفا موبایل Pay to Win است، شکی نیست و در اینجا هر چه قدر پول بدهید به همان اندازه آش می‌خورید. ولی خوب نکته اینجاست که همچنان با تلاش می‌توان انتظار به دست آوردن بازیکن‌های خوب را داشت. اگر از دید سرگرمی نگاه کنید، با این مسئله کنار می‌آیید.

اما اگر می‌خواهید در جدول رده‌بندی جزو بهترین بازیکن‌ها قرار بگیرید و خرجی هم نکنید، در این صورت پیشنهاد می‌کنیم دور بازی‌های رایگان موبایل را کلا خط بکشید. از دیدگاه گرافیک فیفا موبایل هیچوقت بهترین عنوان ورزشی روی موبایل نبوده و در این زمینه رقابت را به دو عنوان PES Mobile و NBA 2K باخته است.

فیفا موبایل

می‌توانید بین کنترلر کلاسیک و استفاده از جسچرها یکی را انتخاب کنید. در حالت جسچر بازی عملکردی خیلی خوبی دارد.

با این وجود گرافیک نسبتا پایین‌تر فیفا موبایل یک مزیت بزرگ دارد و بازی حتی روی دیوایس‌های ضعیف‌تر روان اجرا می‌شود. نسخه  ۲۰۱۸ ساخته الکترونیک آرتز هر چند در زمینه دیداری پیشرفت بزرگی به خودش ندیده ولی همچنان با فریم ریت تقریبا ثابت خود، تجربه خوبی را ارائه می‌دهد.

به امید زنده کردن خاطرات نسخه‌های قدیمی موبایل نباید به سراغ فیفا موبایل ۲۰۱۸ رفت و بازی فقط در مسیری که قدم گذاشته، بهتر ظاهر می‌شود. داوری هنوز خوب نیست، اجبار به اتصال دائمی اینترنت و دانلود متدوام آیتم‌ها گاهی اوقات بازی را از ریتم می‌اندازد و مهم‌تر از تمام آن‌ها، جای خالی مودهای محبوب فیفا در اینجا احساس می‌شود.

با این حال اگر فیفا موبایل را با تمام تغییراتش می‌توانید بپذیرید، نسخه ۲۰۱۸ می‌تواند جذب‌تان کند. بخش VS Attack نسبت به گذشته بهبود یافته و قسمت Campaigns هم با لیگ‌های فراوانش تا مدت‌ها سرتان را گرم‌ خواهد کرد. جدا از اینکه حالا آپدیت جام جهانی هم از راه رسیده و برای کسانی که به دنبال یک تجربه شبیه‌سازی از این تورنمنت هستند، گزینه‌ای بهتر از فیفا موبایل وجود ندارد.

فیفا موبایل و حالت جام جهانی؛ ضعیف یا سرگرم‌کننده؟

قبل از هر چیزی باید بگوییم که بخش جام جهانی فیفا موبایل برای کسانی باز خواهد شد که قدرت تیم‌شان بالای ۶۵ باشد. نگران نباشید، حتی برای کسانی که تازه بازی را می‌خواهند شروع کنند رسیدن به این سطح نیز کمتر از شصت دقیقه طول می‌کشد. همانند قسمت اصلی، رویداد جام جهانی یا همان World Cup فعلا سه مود مختلف دارد و تا یک آگوست فعال (۱۰ مرداد) خواهد بود:

Versus – این بخش همان VS Attack بازی اصلی است، با این تفاوت که حالا با تیم‌های جام جهانی مسابقه می‌دهید. جدا از اینکه در بخش Fantasy Match می‌توانید در مسابقات خاصی با جوایز ارزشمند شرکت کنید. بازی در اینجا محدودیت «روزانه فقط ده مسابقه» را دارد و اگر کسی خواست بیشتر بازی کند، باید یک آیتم مخصوصی را بگیرد. محدودیت‌های اضافی!

FIFA Mobile

FIFA World Cup – فیفا ورلد کاپ به نوعی کمپین جام جهانی رویداد جدید فیفا موبایل به شمار می‌رود. این بخش بازی پنج درجه دارد و در تمام آن‌ها، بازیکن باید به فنیال برسد. یعنی ابتدا مرحله گروهی را از پیش برمی‌دارد و سپس در قدم‌های بعدی با بقیه تیم‌ها مسابقه می‌دهد تا در نهایت جام جهانی را ببرد. مرحله گروهی نیز براساس گروه‌بندی خود فیفا در جام جهانی ۲۰۱۸ است. یعنی مثلا اگر ایران را گرفتید با سه تیم پرتغال، اسپانیا و مراکش باز‌ی می‌کنید.

Matchups – این قسمت حکم شرط بندی در فیفا موبایل را دارد و پیش از شروع مسابقات واقعی بازیکن‌ها قابلیت این را دارند تا نتیجه را پیشبینی کنید. اگر حدسی که زدند درست بود، جوایزی می‌گیرند.

فیفا موبایل

نمایی از قوچان‌نژاد بعد از گلزنی.

برخلاف فیفا ۱۸، در اینجا فعلا خبری از برگزاری تورنمنت شبیه‌سازی شده آنلاین نیست و فیفا موبایل بزرگترین ضربه‌اش را از نبود همین بخش می‌خورد. شاید قبلا این مشکل خیلی به چشم نمی‌آمد اما برای رویدادهای مهمی همانند جام جهانی وجود تورنمنت‌های آنلاین کاملا حیاتی است.

در واقع در اینجا اگر می‌خواهید قدرت تیم مورد علاقه‌تان را به رخ بقیه بکشید، صرفا باید در Versus شرکت کنید و با پیروزی رتبه خود را بالا بکشید. با این حال امکان دارد در آینده‌ این بخش نیز به بازی اضافه شود. چون بامداد امشب که تازه بروزرسانی آمده بود، در قسمت Versus بخشی با نام Tournament وجود داشت که هنوز در دسترس نبود.

اما نکته عجیب‌تر به پک‌های بازی بر می‌گردد. این پک‌ها که شامل بازیکن‌ها و قدرت‌های ویژه می‌شوند، با سکه یا اسکناس‌ قابل خریداری هستند. در رویداد جام جهانی، قابلیت خرید پک‌ها با سکه حذف شده و اگر کسی بخواهد پک کارت‌ها را بگیرد باید از اسکناس استفاده کند. هر چند اسکناس‌ها در بازی به دست می‌آیند ولی قیمت خرید پک‌ها خیلی هم پایین نیست.

بازی فوتبال فیفا 2018

هوش مصنوعی هنوز هم ضعیف است.

فیفا موبایل به خودی خود عنوانی Pay to Win است و اینکه بازی در رویداد جدید خود بیشتر از همیشه وابسته به پول شده، کاری بود که تنها از عهده خود الکترونیک آرتز بر می‌آمد. اگرچه برای گرفتن بازیکن‌ها، بازی راه‌های مختلفی را پیش‌رو قرار می‌دهد ولی حذف سکه برای خرید پک‌ها همچنان توجیه‌پذیر نیست.

بروزرسانی جام جهانی فیفا موبایل حتی با وجود مسیر جدایی که بازی نسبت به نسخه کنسولی پیش گرفته نیز ایده‌آل نیست. اگر بخواهیم سیاست سود طلبانه الکترونیک آرتز در رویداد جدید نسخه گوشی‌های همراه را هم نادیده بگیریم، باز کمبود یک تورنمنت شبیه‌سازی شده آنلاین ضربه بزرگی به بدنه بازی می‌زند.

رویداد جام جهانی فیفا موبایل تقریبا تمام چیزهای سرگرم‌کننده را دارد. بخش Versus همچنان جذاب است، هر سی و دو تیم حضور دارند و هر چند تمام بازیکن‌ها شبیه‌سازی نشده‌اند ولی کنترل تیم مورد علاقه‌مان خالی از لطف نیست. فقط امیدواریم الکترونیک آرتز با افزودن حالت‌های گیم‌پلی بیشتر به این رویداد، ضعف‌های ساخته‌اش را بپوشاند.

FIFA Soccer: FIFA World Cup
  • FIFA Soccer: FIFA World Cup
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: EA
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۱۳۷٫۳ / ۵۰٫۹ مگابایت
منبع: دیجیاتو

درباره ی omid

امید هستم مدیر سایت. برای فالو کردن من در اینستاگرام روی شکل کنار عکس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *