قالب وردپرس درنا توس
خانه / اخبار بازی موبایل / مورد انتظارترین بازی‌های موبایل ۲۰۱۹

مورد انتظارترین بازی‌های موبایل ۲۰۱۹

به نام خدا

در این پست قصد داریم بازی هایی که مدیران آنها خبر از انتشار نسخه بازی هایشان در این سال داده اند را به شما معرفی میکنیم!

۲۰۱۸ سال مهمی برای تلفن‌های هوشمند بود. به‌لطف پورت‌هایی که برای این پلتفرم منتشر شد، موبایل حالا نه فقط یک دیوایس برای بازیکن‌های کژوال بلکه به پلتفرمی تبدیل شده که حتی بازیکن‌های حرفه‌ای‌تر را هم به سمت خودش می‌کشاند. البته هنوز زود است قضاوت کنیم.

ولی ۲۰۱۹ با پُرتر کردن کتاب‌خوانه بازی‌های استراتژی‌ محور‌تر و پتانسیل‌هایی که چیپست‌های جدید دارند می‌تواند راهی که سازندگان از چند ماه گذشته آغاز کردند را ادامه بدهد. حداقل بازی‌هایی که تا الان تایید شده‌اند این امید را می‌دهند که صنعت بازی‌های موبایل در سال آینده کاملا درگیر بازی‌های تکراری نخواهد بود و بعضا حرف‌هایی برای گفتن دارد.

مشابه سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این بار نیز به سراغ مورد انتظارترین بازی‌های گوشی سال بعد رفته‌ایم تا نگاهی کلی به پروند تلفن‌های هوشمند در ۲۰۱۹ داشته باشیم. بد نیست اضافه کنیم که خیلی از سازندگان ترجیح می‌دهند تا از بازی‌های موبایل خود زود رونمایی نکنند. بنابراین لیست پیش رو تنها شامل عناوین معرفی شده بوده و مطمئنا در طول سال شاهد بازی‌های بیشتری هستیم.

۱۲ – Motorball

  • تاریخ عرضه: نامعلوم
  • سیستم‌عامل‌ها: نامعلوم

در غیاب یک پورت اساسی از راکت‌لیگ، Motorball می‌تواند مرهمی بر این انتظار بی‌پایان باشد. بازی یا می‌تواند غافل‌گیرکننده ظاهر شود یا همانند بقیه بازی‌های الهام گرفته از عناوین کنسولی فقط یک تجربه نصف و نیمه از منبع الهم خودش ارائه بدهد. Motorball همانقدر که شانس دارد موفق باشد، به همان اندازه ممکن است شکست بخورد و بیایید به‌خاطر نام نودل‌کیک به بازی امیدوار باشیم؛ بالاخره یک فوتبال ماشینی با کیفیت روی گوشی خواهیم دید. در Motorball بازیکن‌ها کنترل ماشین‌ها را دارند و با آن‌ها باید به حریف گل بزنند.

۱۱ – Levelhead

  • تاریخ عرضه: نامعلوم
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

Crashlands یکی از سورپرایزهای ۲۰۱۶ بود و سازنده این بازی بعد از سه سال غیبت، بالاخره می‌خواهد برگردد؛ Levelhead پلتفرمری با قابلیت ساخت مرحله توسط بازیکن‌ها است. در این عنوان بازیکن‌ها تا مرز چهار نفر می‌توانند معماها را حل کرده، بجنگند و مراحل را یکی پس از دیگری پشت‌سر بگذارند یا حتی مرحله‌های خودشان را طراحی بکنند و با بقیه به اشتراک بگذارند. با توجه به توانایی‌های سازنده و البته شلوغی این سبک، خیلی کنجکاویم ببینیم Levelhead چه چیزهای جدیدی در چنته دارد.

۱۰ – Shadowgun War Games

بهترین بازی های سال 2019

  • تاریخ عرضه: نامعلوم
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

وقتی یک بازی با هدف حضور در ورزش‌های الکترونیکی تولید می‌شود، باید انتظار یک گیم‌پلی تیمی و استراتژی محور را داشته باشیم. چیزی که این روزها خیلی‌ کمتر در گوشی‌ها می‌بینیم و با وجود اینکه شادوگان مجموعه ناشناخته‌ای نیست ولی مهمترین دلیلی که باعث شده War Games بین مورد انتظارترین‌ها قرار بگیرد، همین تمرکز سازنده روی ورزش‌های الکترونیکی است؛ بازی شوتری آنلاین بوده، کوچک‌تر از بقیه عناوین مجموعه است، مبارزاتش ۵ به ۵ هستند و هر کاراکتر هم قدرت‌های خاص خودش را دارد.

۹ – The Elder Scrolls: Blades

  • تاریخ عرضه: ۱۱ فروردین (۳۱ مارس)
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

درستش این بود که قسمت جدید الدر اسکرولز در رتبه‌ای بهتر از ۹ قرار بگیرد ولی بتسدا به‌قدری در این چند ماه با فال اوت ۷۶ خراب کرده و از آن طرف نسبت به تاریخ عرضه Blades سردرگرم رفتار می‌کند که بیشتر از اینکه برای بازی هیجان‌زده باشیم، نگرانیم. بعد از فال‌اوت شلتر و The Elder Scrolls: Legends، این سومین اثر بتسدا روی گوشی است و در آن بازیکن‌ها می‌توانند ماموریت‌های مختلف انجام دهند، شهر خود را شخصی‌سازی کنند و جدا از نبرد با دشمنان، در دوئل‌هایی توانایی‌هایشان با دوستان‌شان را بسنجند.

۸ – Project Cars GO

  • تاریخ عرضه: نامعلوم
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

قرار بود Project Cars GO امسال منتشر شود ولی هنوز خبری از بازی نشده و اگر این سکوت زیاد سازنده را بد برداشت نکنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که بازی بالاخره ۲۰۱۹ به انتشار می‌رسد. مشابه نسخه کنسولی Project Cars GO هم یک شبیه‌ساز ریسینگ بوده و جدا از حضور ماشین‌های لایسنس فراوان، ظاهرا بخش شخصی‌سازی در آن اهمیت زیادی دارد. با توجه اینکه نسخه اندروید گرید اتو اسپورت سال بعد می‌آید، رقابت بین شبیه‌سازهای ریسینگ باید جالب بشود؛ ریل ریسینگ ۳، گرید اتو اسپورت و حالا Project Cars GO.

۷ – Cat Quest 2: The Lupus Empire

  • تاریخ عرضه: اوایل ۲۰۱۹
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

نقش‌آفرینی‌های آفلاین گوشی به‌قدری کمیاب شده‌اند که حتی بازی‌های متوسط این سبک هم دیگر می‌توانند به آثاری مورد انتظار تبدیل بشوند. بنابراین عرضه قسمت دوم یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های آفلاین موبایل می‌تواند جزو مهمترین اتفاقات ۲۰۱۹ باشد. Cat Quest 2 داستان نبرد بین دو امپراطوری را روایت می‌کند و سازنده قول دشمنان بیشتر، دنیایی بزرگ‌تر و نبردهایی هیجان‌انگیزتر را داده است. همچنین قابلیتی جدیدی به بازی اضافه شده که به واسطه آن می‌توانید تمام بازی را دو نفره و با یکی از دوستان‌تان به پایان برسانید.

۶ – World of Demons

  • تاریخ عرضه: نامعلوم
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

اگر قرار بود بهترین اتفاقات ۲۰۱۸ را لیست کنیم، معرفی World of Demons می‌توانست یکی از آن‌ها باشد. پلاتینوم گیمز با بایونتا ثابت کرد چه‌قدر در ساخت بازی‌های اکشن کنسولی تبحر دارد و حالا تماشای این هنر در قالب تلفن‌های هوشمند از آن چیزهایی است که بی‌صبرانه منتظرشیم. World of Demons که برای سبک گرافیکی خودش از قلم‌زنی ژاپنی استفاده کرده، دنیایی مملو از هیولاها را روایت می‌کند و در نقش سه شخصیت داستان باید با آن‌ها بجنگید.

Game of Thrones – ۵

  • تاریخ عرضه: نامعلوم
  • سیستم‌عامل‌ها: نامعلوم

بعد از تجربه خیلی بدی که با Game of Thrones Conquest داشتیم، پروژه بعدی Behaviour می‌تواند مثل یک نامه عذرخواهی برای طرفداران باشد. Behaviour با وست‌ورلد و اساسین کرید ربلین نشان داد که دنیای آثار معروف را خوب می‌شناسد و همیشه در چارچوب قوانین‌ و جزییات‌شان یک تجربه سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد. ویژگی که خیلی از سازندگان به آن اهمیت نمی‌دهند. هنوز اطلاعاتی از پروژه گیم آف ترونز Behaviour مشخص نیست ولی احتمالا همزمان با پخش فصل آخر، بالاخره این بازی هم منتشر می‌شود.

۴ – Diablo Immortal

  • تاریخ عرضه: نامعلوم
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

ایمورتال هر‌چه‌قدر از سوی طرفداران قدیمی سری نخواستنی تلقی بشود ولی همچنان حکم دومین حضور استودیویی را روی گوشی دارد که تمام بازی‌هایش تکانی به صنعت بازی‌های ویدیویی داده‌اند. بلیزارد بارها ثابت کرده تا از کیفیت یک بازی مطمئن نباشد آن را منتشر نمی‌کند و در هیاهوی بازی‌های آنلاین ساده موبایل، دیابلو ایمورتال می‌تواند همان چیزی باشد که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیم؛ حرفه‌ای، خونین، سریع و پر از آیتم‌های مختلف.

۳ – ۱:۰۱۱

  • تاریخ عرضه: اوایل ۲۰۱۹
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

۴۱۱۴۸ داستانی درگیرکننده داشت، معماهایش در راستای اتفاقات بازی بودند و طراحی هنری هم در کنار تاثیر روی افزایش جذابیت بخش‌های بصری، توانست به کمک بخش روایت بیاید و ارتباط بهتری بین مخاطب و داستان برقرار کند؛ پکیجی که هر بازی ماجراجویی باید داشته باشد و هنوز هیچ بازی موبایل ایرانی نتوانسته همانند ۴۱۱۴۸ آن را ارائه بدهد. ۱:۰۱۱ که جدیدترین پروژه مهدی فنایی است می‌تواند این قفل را بشکند و بیشتر از ساخته قبلی این سازنده، در سطح جهانی بدرخشد.

۲ – Mario Kart Tour

مورد انتظارترین بازی های 2019

  • تاریخ عرضه: اوایل ۲۰۱۹
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

نینتندو سال خوبی را در زمینه موبایل پشت سر نگذاشت. نه Pokemon Quest و نه Dragalia Lost هیچکدام نتوانستند آنگونه که باید ظاهر شوند. ماریو کارت پتانسیل این را دارد تا پایانی بر این روند و شروعی خوب برای نینتندوی ۲۰۱۹ باشد؛ این سبک بازی‌های ریسینگ که در آن چند کاراکتر کارتونی طی رقابت‌هایی آرکید با یکدیگر مسابقه می‌دهند، خیلی روی گوشی کمیاب شده و اگر ماریو کارت تور کیفیتی نزدیک به نسخه کنسولی خودش را داشته باشد، باید همین الان خودمان را برای یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های ۲۰۱۹ آماده کنیم.

۱ – Call of Duty Legends of War

مورد انتظارترین بازی های 2019

  • تاریخ عرضه: نامعلوم
  • سیستم‌عامل‌ها: iOS و اندروید

تنسنت با پابجی موبایل ثابت کرد که بازی‌های پرهزینه گوشی هنوز می‌توانند خوب باشند. می‌شود هم یک گرافیک بالا داشت، هم یک گیم‌پلی شبیه به عناوین کنسولی ارائه داد و هم از پس محدودیت‌های صفحات لمسی برآمد. Legends of War در همان نسخه آلفای خودش نشان داد که آمده راه پابجی موبایل را به بهترین حالت ممکن ادامه بدهد. مودهای فراوان، شوتینگ عالی، کنترل ساده و گرافیک بهینه شده؛ نه فقط طرفداران کال آف دیوتی، Legends of War همان چیزی است که دارندگان گوشی مدت‌ها می‌خواستند.

 

منبع

درباره ی AMIR_XP

امیر هستم.نویسنده این سایت! خوشحالم که وقتم رو در کنار شما کاربران عزیز میگذرونم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *