قالب وردپرس درنا توس
خانه / اخبار بازی موبایل / بررسی بازی فیفا موبایل ۲۰۱۹

بررسی بازی فیفا موبایل ۲۰۱۹

به نام خدا

با بررسی بازی فیفا موبایل ۲۰۱۹ در خدمت شما هستیم!

 

نزدیک به دو سال از عمر فیفا موبایل می‌گذرد و حالا زمانی است که با اطمینان می‌توانم این بازی را پیشنهاد بدهم. شعاری که الکترونیک آرتز با فیفا موبایل ۲۰۱۷ داده بود، حالا در فیفا موبایل ۲۰۱۹ تحقق یافته و در یک کلام بازی همزمان که راهش را از نسخه‌های کنسولی جدا کرده توانسته وفاداری‌اش را هم حفظ کند. همان تغییری که انتظارش را داشتیم و مجبور شدیم دو سال منتظرش بمانیم.

هنوز برای اینکه فیفا موبایل ۲۰۱۹ را بهترین بازی فوتبالی بنامیم، زود است ولی در سری خودش بازی یک سر و گردن بالاتر از نسخه‌های قبلی قرار دارد!

فیفا موبایل ۲۰۱۹ با داشتن دو حالت Vs Attack و Head to Head هم طرفداران فیفاهای کنسولی را راضی نگه می‌دارد و هم کسانی که به دنبال یک تجربه کوتاه‌تر هستند، فیزیک بهتر نقش زیادی روی طبیعی‌تر شدن بازی ایفا کرده و بازی از لحاظ گرافیک اگر نگوییم جهش ولی چند قدم مثبت برداشته و با رنگ‌بندی زنده‌ترش اصطلاحا فیفاتر شده است.

بازی اثر بی‌نقصی نبوده و اگر بخواهیم کلی نگاه کنیم، شاید در نسخه اولیه فیفا موبایل ۲۰۱۹ شاهد ضعف‌های بیشتری نسبت به فیفا موبایل ۲۰۱۸ باشیم ولی این مشکلات ریز و بعضا درشت هیچکدام بدون نتیجه نبوده‌اند و حضورشان به‌خاطر تغییراتی است که الکترونیک آرتز تصمیم گرفته در موتور ساخت عنوانش بدهد.

نمایی از فیفا موبایل 2017

این تغییرات هم به قدری روی بازی تاثیر خوب گذاشته‌اند که باعث شده‌اند فیفا موبایل ۲۰۱۹ با همه کم و کاستی‌هایش اما در درجه بالاتری از فیفاهای موبایل قبلی قرار بگیرد و کاری که الکترونیک آرتز در این مدت با آپدیت‌های بازی انجام می‌داده را کامل کند؛ فیفا موبایل دیگر مسیر خودش را پیدا کرده و به خوبی دارد آن را ادامه می‌دهد.

فیفا موبایل ۲۰۱۹ سه حالت قبلی VS Attack ،Events و Campaigns را به همراه یک مود جدید دارد: Head to Head. سه حالت اول تقریبا دست نخورده باقی مانده‌اند و از گیم پلی که فاکتور بگیریم، قوانین‌شان همان بود که قبلا هم دیدیم. بنابراین یک راست می‌رویم به سراغ Head to Head. در اینجا دو بازیکن یک مسابقه فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای می‌دهند. مشابه چیزی که در فوتبال‌های کنسولی دیدیم.

فیفا موبایل 2019

کنترل بازی مثل همیشه بدون پیچیدگی بوده و خیلی خوب روی صفحات لمسی پیاده شده است. البته می‌توان از همان سیستم کنترل کلاسیک (دکمه‌ها) نیز استفاده کرد.

شاید از اینکه Head to Head را یک حرکت رو به جلو برای فیفا موبایل می‌نامم تعجب کنید چون همه بازی‌های فوتبالی این حالت گیم پلی را دارند. نکته اینجاست در فیفا موبایل‌های قبلی خبری از این مود نبود و تنها با VS Attack می‌توانستید با بقیه مسابقه دهید. در VS Attack بازی دو بازیکن را در سناریوهای مختلف قرار داده و هر کسی که بیشتر گل بزند، برنده خواهد شد.

VS Attack که خودش نسخه بهبود Attack Mode در فیفا موبایل ۲۰۱۷ است، یک اتفاق خوب در مجموعه فیفا بود. الکترونیک آرتز با این حالت نشان داد که مخاطبین گوشی را می‌شناسد و به همین خاطر با تغییراتی سعی کرد یک تجربه فوتبالی متفاوت ارائه بدهد. سیاستی که در Attack Mode جواب نداد اما بعدها با VS Attack جبران شد.

دانلود فیفا موبایل 2019

خوشحالی‌های بعد از گل حالا تنوع بیشتری دارند.

ولی نکته اینجاست که همیشه جای خالی حالت همیشگی Kick-off در فیفا موبایل کاملا احساس می‌شد. اینکه دو تیم یازده نفره برابر یکدیگر قرار بگیرند و بازیکن‌ها حالا با دیوایس‌های دستی مسابقه بدهند. در فیفا موبایل ۲۰۱۹ و به لطف Head to Head این کمبود را دیگر شاهد نیستیم، هر چند دو مسئله وجود دارد.

یکی اینکه خیلی دیر این بخش آزاد می‌شود و باید زمان نسبتا زیادی را در VS Attack بگذرانید. سازنده می‌توانست دستیابی به Head to Head را راحت‌تر کند. همچنین تمام گوشی‌ها از این حالت گیم پلی جدید پشتیبانی نمی‌کنند. چون در این مود ضعف دیوایس‌ها می‌تواند روی تجربه هر دو کاربر تاثیر بگذارد، نسبت به VS Attack سازنده محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است.

فوتبال فیفا

سیستم Matchmaking (یافتن بازیکن) گاهی اوقات علمکرد مطلوبی ندارد و با بازیکن‌هایی روبه‌رو می‌شوید اختلاف قدرت‌شان با شما زیاد است.

دومین تغییر مهم بازی همانگونه که در ابتدای مطلب هم گفتم به پیشرفت موتور ساخت فیفا موبایل برمی‌گردد. الکترونیک آرتز ادعا کرده بود که بازی از اول دوباره ساخته شده و فیفا موبایل ۲۰۱۹ واقعی‌ترین فوتبالی است که می‌توان روی گوشی پیدا کرد. از طرفی این حرف درست بوده و از طرفی هم فعلا بزرگنمایی به‌نظر می‌رسد.

نیمه پرلیوان را ببینیم؛ فیزیک بازی خیلی بهتر شده و به موازات این پیشرفت، حالا شاهد واکنش‌های بهتری چه در درگیری‌های تن‌به‌تن و چه هنگام شوت‌زنی هستیم. همچنین با انیمیشن‌های جدیدی که سازنده استفاده کرده، بازی توانسته خودش را طبیعی‌تر و روان‌تر از گذشته کند. دو ویژگی که تداعی‌کننده همان حرف الکترونیک آرتز هستند؛ واقعی‌ترین فوتبال گوشی.

بازی فیفا موبایل 19

متاسفانه بازی در جاهای شلوغ با افت فریم مواجه می‌شود. همچنین لودینگ‌های گاه و بی‌گاه روی تجربه مخاطب تاثیر منفی می‌گذارند.

اما چیزی که باعث شده بازی نتواند این لقب را به دست بیاورد، دقت شوت‌زنی است. بعضی جاها یاد فیفا ۲۰۰۹ می‌افتادم که با اریک کانتونا از وسط زمین شوت می‌زدم و گل می‌شد. انگار سازنده می‌خواسته ده سالگی این بازی را جشن بگیرد و همان سیستم شوت‌زنی را در فیفا موبایل ۲۰۱۹ پیاده کرده، چون از هر جایی که شوت بزنید احتمالا گل می‌شود.

البته تمام این مشکلات قابل هستند و همانطور که بالاتر گفتم، فیفا موبایل ۲۰۱۹ با تمام مشکلاتش اما یک قدم مثبت در مجموعه فیفا روی تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رود و به راحتی می‌توانیم بازی را بهترین نسخه سری بنامیم. الکترونیک آرتز بالاخره به آن فرمولی که می‌خواسته رسیده و درستش این است که فیفا موبایل ۲۰۱۹ را شروعی نو برای مجموعه فیفا در گوشی بنامیم. نه قسمت‌های قبلی.

FIFA Soccer
  • FIFA Soccer
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: Electronic Arts
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۱۶۷ / ۶۰٫۲۵ مگابایت

درباره ی AMIR_XP

امیر هستم.نویسنده این سایت! خوشحالم که وقتم رو در کنار شما کاربران عزیز میگذرونم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *