قالب وردپرس درنا توس
خانه / اخبار بازی موبایل / معرفی بازی VOI : پازلی جذاب

معرفی بازی VOI : پازلی جذاب

به نام خدا

پستی رو براتون آماده کردیم که شاید با ریاضی و محاسبات با هم جور درنیاد.

پس تا آخر بخونید…

چه‌ می‌شد اگر ۰=۱+۱ بود؟ VOI با همین دیدگاه ساخته شده، هسته اصلی گیم‌پلی بازی به همان اندازه ۰=۱+۱ بی‌منطق است و سازنده با حرکت در جهت معکوس چیزهایی که پذیرفته‌ایم، سعی کرده پازلی متفاوت را ارائه بدهد. تصمیمی که در نهایت دو نتیجه را به همراه داشته: VOI نه‌تنها خلاقانه است بلکه نشان می‌دهد که پرداخت به قضیه‌های غیرمنطقی گاهی‌اوقات می‌تواند خیلی لذت‌بخش باشد.

کاری که قبل‌تر Really Bad Chess هم انجام داده بود. Really Bad Chess با تغییرات به‌ظاهر ساده اما کارساز در قوانین شطرنج این ورزش را سرگرم‌کننده‌تر از همیشه به تصویر کشید و حالا VOI با ادامه همین راه، ثابت کرده که «دور زدن منطق» از آن ایده‌های نابی است که بیشتر باید روی گوشی ببینیم.

در VOI با گذاشتن دو جسم مشکی روی یکدیگر، رنگ سفید به وجود می‌آید و تمام معماها نیز برمبنای همین اصل بنا شده‌اند. در واقع هر مرحله از بازی تصویری به بازیکن نشان داده می‌شود و حالا او وظیفه دارد به‌گونه‌ای اجسام سیاه رنگ محیط را جابه‌جا کند تا در نهایت به عکس نهایی برسد.

ایده اولیه بازی به‌خودی خود مخاطب را کنجکاو می‌کند اما چیزی که VOI را تا این اندازه جذاب کرده، استفاده درست از ترکیب رنگ سیاه و سفید است. معمولا سازندگان برای افزایش چالش بازی‌های معمایی، پازل‌ها را گسترده‌تر می‌کنند. یعنی چه؟ مثلا اگر در مرحله‌های اولیه با دو یا سه تکه جسم در ارتباط هستید، در مرحله‌های بالاتر این تعداد اجسام به پنج یا شش عدد افزایش پیدا می‌کند.

هرچند همچنان این قضیه افزایش اجسام در VOI نیز دیده می‌شود ولی سازنده بیشتر با تصاویر سخت‌تر سعی کرده مخاطب را به چالش بکشد. در واقع در خیلی از مرحله‌های بازی جسم‌های سیاه رنگ همچنان کم هستند اما به‌خاطر پیچیدگی‌های تصویر خواسته شده، رسیدن به جواب کاری زمان‌بر خواهد بود. بنابراین در نگاه اول کاربر ممکن است فکر کند که وظیفه سختی پیش‌رو ندارد.

VOI اثر بدون مشکلی نیست. انیمیشن‌های حرکت اجسام خیلی روان نیستند و از طرفی هنگام جابه‌جایی اجسام، گاهی اوقات باگ‌ها می‌توانند روی تجربه کاربر تاثیر منفی بگذارند. با این حال بازی با ایده جالب و پرداخت درست به آن توانسته بالاتر از تمام نقاط ضعفش یک تجربه سرگرم‌کننده/چالش‌برانگیز ارائه بدهد.

استودیوی gamebra.in با hocus نشان داد که توانایی ساخت بازی‌های با کیفیت در سبک پازل را دارد و در ادامه با VOI به سازنده‌ای تبدیل شد که از این به بعد باید برای انتشار هر کدام از عناوینش هیجان زده بشویم. اگر به بازی‌های معمایی علاقه دارید، همین الان VOI را دانلود کرده و سرگرم معماهایش بشوید.

VOI
  • VOI
  • قیمت: نسخه اندروید رایگان
  • سازنده: gamebra.in
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۲۵٫۹ / ۲۸٫۹۲ مگابایت

درباره ی AMIR_XP

امیر هستم.نویسنده این سایت! خوشحالم که وقتم رو در کنار شما کاربران عزیز میگذرونم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *