قالب وردپرس درنا توس
خانه / گوناگون / معرفی بازی Brawl Stars + لینک دانلود برای ios

معرفی بازی Brawl Stars + لینک دانلود برای ios

به نام خدا – بازی موبایلی Brawl Stars از بازی های شرکت معروف فنلاندی سوپرسل هست که فعلا به صورت محدود برای ios و برای کشور کانادا منتشر شده است.با ما همراه باشید.

 

سوپرسل در چند عنوان اخیرش نشان داده که تبحر خاصی در ساخت بازی های جریان ساز دارد. چه از کلش آو کلنز که با ساده سازی بیشتر سبک استراتژی توانست موج جدیدی از بازی های این سبک را به راه بیاندازد و چه کلش رویال که با ترکیب چند سبک مختلف، به کمک هارت آو استون آمد و بازی های کارتی موبایل را روی بورس انداخت.

اواسط سال گذشته، این توسعه دهنده از عنوان جدیدش با نام «براول استارز» (Brawl Stars) پرده برداشت و بلافاصله بازی را به صورت سافت لانچ روی iOS و کشور کانادا عرضه کرد. در حالی که سوپرسل برنامه داشت نسخه نهایی عنوان جدیدش را در کریسمس ۲۰۱۷ منتشر کند ولی همچنان نه خبری از ورژن کامل شده و نه نسخه اندروید بازی به انتشار رسیده است.

هنوز هم مشخص نیست سوپرسل براول استارز را چه زمانی به مرحله عرضه جهانی می رسد اما همین نسخه بتا که فعلا تنها روی iOS منتشر شده فرصت مناسبی را فراهم می کند تا با ساخته جدید فنلاندی ها آشنا شویم و به سوالی که مدت هاست ذهنمان را درگیر کرده جواب بدهیم: براول استارز موفقیت های کلش آو کلنز و کلش رویال را تکرار می کند؟

براول استارز برخلاف تصاورات نه عنوانی در سبک MOBA است و نه جایگزینی برای کلش رویال به حساب می آید، بلکه بازی در کنار کلش رویال و کلش آو کلنز قرار می گیرد.

برخلاف کلش آو کلنز و کلش رویال که روی ارائه یک تجربه واحد دست گذاشته اند، براول استارز ترکیبی از چند مینی گیم مختلف است که هر چند در تمامی آن ها با یک مکانیزم گیم پلی مشترک طرف هستیم ولی همگی دارای قوانین خاص خود برای پیروزی و بعضا ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند.

پیش از شروع هر کدام از حالت های گیم پلی، می توانید شخصیت خود را از میان مبارزین که در بازی با نام براولر (Brawler) شناخته می شوند، انتخاب کنید. سپس نوبت به رفتن به میدان نبرد می رسد، جایی که دوربین از بالا بوده و به کمک دکمه سمت چپ کاراکتر را حرکت می دهید و با لمس هر نقطه از نقشه تیراندازی خواهید کرد.

در حال حاضر که این مطلب را می نویسیم، براول استارز پنج مود مختلف دارد. برای اینکه حالت های گیم پلی بازی تکراری نشوند، سوپرسل در اینجا از ایده محدودیت زمانی چالش های روزانه (Event) بازی های آنلاین استفاده کرده است. در عناوین آنلاین، معمولا هر چند وقت یک بار چالش روزانه جدیدی با محدودیت زمانی به نمایش در می آید.

یعنی اگر تا چند ساعت این چالش را انجام ندهید، ماموریت عوض شده و یک چالش دیگر با محدودیت زمانی متفاوت جایگزین می شوند. چگونگی نمایش مودهای براول استارز نیز به نوعی شبیه همین ایونت ها هست. هر چند ساعت یک بار، به صورت تصادفی مودها تغییر می کنند. این روند نیز همانند یک حلقه تکرار می شود.

البته اینجا یک مسئله وجود دارد، تمام حالات گیم پلی بازی به اندازه کافی سرگرم کننده هستند و بنابراین خیلی کم پیش می آید که بابت محدودیت زمانی موجود و تغییر مودها نسبت به براول استارز انتقاد داشته باشید. اما حالت های گیم پلی بازی که از آن ها حرف می زنیم چگونه اند؟

  • Bounty

در اینجا بازیکن ها به دو تیم سه تایی تقسیم می شوند و شروع به نبرد با یکدیگر می کنند. چیزی شبیه به حالت Team Deathmatch در بازی های شوتر اما با تفاوت های واضح: در مود Bounty براول استارز هر بازیکنی را بکشید، ستاره او را گرفته و یک ستاره به ستاره های خود اضافه می کنید. هر تیمی هم بیشترین ستاره را داشته باشد پیروز خواهد شد. بنابراین نه تنها باید بقیه را بکشید بلکه در صورتی که ستاره های زیادی دارید باید مراقب باشید نمیرید.

  • Smash and Grab

در Smash and Grab باز دو تیم سه تایی رو به رو هم قرار می گیرند. اما در اینجا جای ستاره، کریستال ها مهمترین عامل در پیروزی هستند. وسط نقشه بازی، یک معدن کریستال وجود دارد که هر چند ثانیه یک بار کریستالی را به زمین می فرستد و باید سعی کنید زودتر از حریف آن را به دست بیاورید. هر تیمی که ده کریستال جمع کند، ثانیه شمار بازی شانزده ثانیه می شمارد، اگر در این مدت برنده توانست از کریستال هایش محافظت کند پیروز خواهد شد.

  • Heist

در Heist به نوعی یک تیم نقش محافظت کننده را داشته و دیگری به عنوان دزد در بازی حضور دارد. تیم محافظت کننده دارای صندوقچه های کریستال است و تیم دزد باید با استراتژی های مختلف و حمله به آن ها، این صندوقچه ها را در نهایت دو دقیقه و سی ثانیه بدزد.

  • Brawl Ball

بازی Rocket League را دیده اید؟ Brawl Ball نسخه براول استارز همان است که حالا شخصیت های بازی جایگزین ماشین ها شده اند و البته با اسلحه هایی که دارید باید توپ را از حریف بربایید. در این حالت گیم پلی، یک وظیفه دارید: با توپ فوتبال به حریف گل بزنید. هر تیمی که زودتر دو گل بزند برنده خواهد شد. ترکیب فوتبال با مکانیزم های اکشن براول استارز، Brawl Ball را تبدیل به یکی از جالب ترین مودهای ساخته سوپرسل کرده است.

  • Showdown

این مود براول استارز به نوعی شبیه به حالت بتل رویال است و برخلاف چهار مود دیگر، در اینجا خبری از تقسیم بندی بازیکن ها به دو تیم نیست. در Showdown ده بازیکن در محیطی بزرگ (حداقل نسبت به محیط مودهای دیگر) قرار می گیرند و باید سعی کنند بقیه را بکشند. در نهایت هر کس که زنده بماند پیروز خواهد شد. وجود جعبه هایی برای افزایش قدرت هر کاراکتر و کوچک شدن محیط به خاطر وجود گاز سمی که در اطراف آن پخش می شود از ویژگی های این مود است.

معمولا با وجود اینکه ترکیب چند مینی گیم در بازی های موبایل جواب نمی دهد و خیلی از عناوین این سبک در بهترین حالت کیفیت متوسطی دارند اما سوپرسل با استفاده از مودهایی که با وجود تفاوت هایشان همچنان از همان هسته اصلی گیم پلی پیروی می کنند و شباهت هایی با یکدیگر دارند، توانسته از آزمون سخت خود سربلند بیرون بیاید.

در واقع اگر بخواهیم تنها المان جریان ساز براول استارز را نام ببریم به همین ویژگی می توانیم اشاره کنیم. سوپرسل نشان داده که چگونه می توان چند مینی گیم مختلف را ترکیب کرد و همچنان از جریان اصلی بازی خارج نشد. چیزی که کمتر توسعه دهنده ای موفق شده به آن دست پیدا کند.

اما براول استارز عنوان بی نقصی نیست و بزرگترین مشکل آن به کنترل بازی باز می گردد. ساخته جدید سوپرسل عنوانی عمودی است و برای تجربه آن نیازمند هر دو دست هستید، یکی اینکه شخصیت اصلی را حرکت دهید و دیگری هم برای آنکه به دشمنان شلیک کنید.

بزرگترین تناقض بازی همینجا خودش را نشان می دهد. اصولا برای تجربه عناوین عمودی و به خاطر طول کوچک صفحه موبایل در این حالت، تنها یک دست کفایت می کند اما در براول استارز چنین ویژگی مشاهده نمی شود. شاید این مشکل در دیوایس هایی با صفحات بزرگ تر دیده نشود ولی در دستگاه های کوچک تر روی تجربه مخاطب تاثیر منفی می گذارد.

سوپرسل می توانست بخش تیراندازی و حرکت را به همان آنالوگ سمت چپ بازی محدود کند تا استفاده از دست دوم به حداقل برسد. به عبارت دیگر آنالوگ بازی به دو دایره در هم تقسیم می شود، اگر کاربر آنالوگ را در دایره کوچک حرکت دهد شخصیت اصلی جا به جا می شود و در صورتی که آنالوگ را به دایره بزرگ تر برود در امتداد همان جهت تیراندازی می کند.

براول استارز عنوانی به اعتیادآوری کلش رویال و کلش آو کلنز نیست و احتمالا از لحاظ سودآوری نتواند جا پای آن ها بگذارد. با این وجود به خاطر نبود یک سیستم صندوقچه ای مشابه کلش رویال، با هر بار انجام بازی پاداش تان را همان لحظه به دست می آورید و نیازی به صبر کردن برای باز شدن چیزی ندارید.

المانی که با توجه به سبک گیم پلی بازی، حیاتی به نظر می رسید و سوپرسل هم با هوشمندی از آن استفاده کرده است. در واقع براول استارز جای اینکه مثل کلش آو کلنز یا کلش رویال باشد و ساعت ها وقت پای آن بگذارید، به عناوینی همانند Guns of Boom شباهت دارد که هر از چند گاهی که خسته شدید، موبایل را از جیب در آورده و مشغول بازی می شوید.

Brawl Stars
  • Brawl Stars
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: Supercell
  • سیستم عامل: iOS
  • حجم: ۱۰۳ مگابایت

چگونه نسخه iOS را دانلود کنیم؟ برای دانلود بازی به یک اکانت کانادا نیاز دارید. اگر می خواهید هم اکنون براول استارز را دریافت کرده و به تجربه آن مشغول شوید، پیشنهاد می کنیم آموزش «چگونه بازی های سافت لانچ iOS را دانلود و اجرا کنیم؟» را مطالعه کنید.

 

منبع: دیجیاتو

درباره ی omid

امید هستم مدیر سایت. برای فالو کردن من در اینستاگرام روی شکل کنار عکس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *